Seksyen Pentadbiran

carta organisasi PSM blackwhite300_1Piagam Pelanggan Seksyen Pentadbiran

  1. Menguruskan Pelupusan Aset Tetap LKIM yang telah mencapai jangkahayat dan dikenalpasti untuk pelupusan diselesaikan dalam masa tiga bulan selepas laporan pemeriksaan diluluskan;
  2. Menguruskan dan memproses pinjaman perumahan, kenderaan dan computer pegawai dan kakitangan LKIM Dalam tempoh 10 hari dengan syarat dokumen lengkap;
  3. Menguruskan pembayaran cukai jalan bagi kenderaan, cukai tanah dan cukai taksiran sebelum tamat tempoh setiap tahun;
  4. Memastikan program-program Inovasi diadakan setiap tahun mengikut jadual yang ditetapkan tertakluk kepada peruntukan;
  5. Memastikan pegawai dan kakitangan LKIM dilengkapkan dengan kemudahan dan keperluan pejabat tidak lewat dari 4 minggu selepas menerima permohonan dari Seksyen Pengurusan Sumber Manusia;
  6. Memastikan sewaan pejabat, utiliti dan bekalan peralatan pejabat diproses untuk bayaran dalam tempoh 14 hari;
  7. Menyediakan kemudahan bilik mesyuarat, kenderaan dan alatulis selepas mendapat tempahan dari Bahagian;
  8. Mengemukakan Laporan Verifikasi Aset Tetap Bahagian setiap Tahun sebelum 31 Disember.

 

Fungsi Seksyen Pentadbiran Am & Inovasi

  1. Mengendali segala aspek pengurusan pentadbiran pejabat;
  2. Memberi khidmat sokongan kepada usaha dan urusan majlis secara langsung atau yang dikendalikan melalui bahagian-bahagian tertentu;
  3. Mengendali pengurusan kenderaan rasmi LKIM;
  4. Merancang, mengurus dan menyelaras aktiviti peningkatan inovasi di LKIM;
  5. Mentadbir pengurusan aset-aset LKIM;
  6. Menguruskan laporan hapuskira dan pelupusan harta;
  7. Menguruskan dan mentadbir sistem pengurusan tanah milik LKIM;
  8. Mengurus permohonan menduduki kuarters;
  9. Menguruskan penyelenggaraan bangunan, kemudahan dan persekitaran;
  10. Menguruskan kerja-kerja pembaikan kemudahan/fasiliti;
  11. Menguruskan penyewaan bangunan/tempat milik LKIM.